Doorgaan naar hoofdcontent

Instagram is gluren met toestemming en dat is best leuk

De laatste tijd valt me op dat ik Instagram steeds meer ben gaan gebruiken, op sommige dagen zelfs meer dan Twitter. Hoe kan dat toch? Waarom vind ik Instagram zo leuk?

Ik weet het

Ik heb er ondertussen drie op Instagram: @treeshunter@everybodyhealthy en natuurlijk mijn persoonlijke account. Sinds een tijdje begin ik steeds meer te posten op Instagram Stories, het plaatsen van gewone foto's neemt hierdoor af. Daarnaast check ik ook vaak de Stories van mijn Instagram-vrienden en ik ben erachter waarom dat zo leuk is.

Gluren met toestemming

Het is namelijk vergelijkbaar met gluren. Je neemt een kijkje in iemands leven. Je ziet wat die persoon dagelijks bezig houdt, met belangrijke en minder belangrijke dingen, en dat maakt het zo leuk. Je ziet wat hij wilt delen en dat is helemaal niet erg. Je mag namelijk in zijn of haar leven gluren, met toestemming en dat is best cool.

Het leuke van Instagram Stories is ook dat de foto's en video's na 24 uur weer verdwijnen. Zo ben je niet na een aantal jaren, zoals ik momenteel ben, weken bezig met het verwijderen van al je status-updates op Facebook. Geen gedoe dus, gewoon je leven posten en na 24 uur krijg je weer een nieuwe kans. Posten en gluren.

Je kunt mij en mijn Stories volgen via @claudiabliss. Tenminste, als je daar zin in hebt. Mijn advies: volg en gluur.

Reacties

  1. de stories (zoals Snapchat) zijn vluchtig en ik denk dat vooral ook jongeren die vluchtigheid waarderen. het verdwijnt weer. je was even zichtbaar en nu niet meer. het geeft misschien ook adem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan alleen helemaal niet uit de voeten met Snapchat. De interface trekt me niet. Instagram daarentegen wel. Het geeft inderdaad iets van adem. Even iets posten en dan weer laten verdwijnen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?